Thursday 13 February 2014

How to Do PR for Restaurants?

A restaurant is sure to bite dust, if proper publicity has not been done for it, and the competition around nowadays is tough. In fact, in today’s world simple marketing and placing of ads is not enough to bring a new restaurant to prominence. That is why, hiring a PR person is very important. Intelligent publicity is as much important as setting a proper scale for it. The PR Company hired, should make known to the customers, the experience and specialty of the owners, the operation of the place and its business methods. For that a PR person, must have complete idea about the food, the menus and the clientele as well. So, here we shall discuss about the popular PR practices for promoting a restaurant.
PR Agency London
Offering generous discounts
· For emergency services, NHS and military, offering certain amounts of discounts can surely be of help.
· A ‘thank you’ note after a service, can reach out the message of care and hospitality.
· In certain restaurants, ‘Black cards’ are offered to the popular youth stars, to offer their restaurants a celebrity hub tag.
· These special services are highly secretive and should be offered to only the top celebrities. Thus, there would be rise in level of suspense and sophistication.

Importance of social media
· Social media is the new way of generating publicity. If one can use it in a proper manner, it can yield plethora of benefits for the restaurants. 
· The generation today is more hooked on to Facebook, twitter and Google+, than they are on to the newspaper. Thus, one likes a particular place; he will spread the word in this platform. You can watch your restaurant’s name go viral on the web.
· The marketing and PR teams should be given complete freedom, of what they should write and how they should publicize the restaurant on the web.
PR Agency London

Having a good source
· Making friends with editors and columnists can be really helpful. 
· Inviting such eminent and distinguished people, can help you get hold of some great resource. If they enjoy your food, they are sure to write about it.
· Give them various options to taste and invite them several times, to take of the bite of your special menus.

Hospitality with informality
· Make sure that you know some of the distributors and local residents.
· Communicate with them in an informal and caring way, so that they can never think of any place else, to chill out with their friends.
· Take part in certain niche meetings of eateries to get an idea of what’s new.

Healthy relationship with competitors
· Do never take your competitors as threats. Follow their proceedings closely and establish a healthy rapport with them.
· Often newspaper reports ask for more than a single story. So, if given them a few references about your competitors, your competitor won’t forget mentioning you when their term comes.
Food PR Agency

Trying out some new and cool idea, always works. So, try creating a signature style for your restaurant and see it click with the people.

Amy Williams and Zoe Wilmer set up Samphire Communications as a lifestyle PR agency in london in May 2010 and it is specialize in food, restaurant and travel PR & Marketing. 

For more details follow us on twitter or visit our official site :-  http://www.samphirecommunications.com

1 comment:


  1. This is an intresting blog that you have posted, you shares a lot of things about London PR Agency, Charities and PLMR moves to heart of Westminster. Which are very informative for us.Thanks

    ReplyDelete